תרגילים לחיטוב הגוף

תרגילים לחיטוב הגוף

כל אחד מאתנו היה רוצה גוף מחוטב כמו של המפורסמים המופיעים במדיה, לשם כך יש לעבוד קשה בצורה חכמה וזאת באמצעות שילוב של תזונה נכונה ותרגילים לחיטוב הגוף. במצבנו כיום בעידן הקורונה ניתן לבצע מגוון רב של תרגילים לחיטוב הגוף בבית ולא חייבים ללכת לחדרי הכושר הנסגרים מדי תקופה, ניתן לבצע תרגילים לחיטוב הגוף בבית גם ללא מכשירים מיוחדים כל מה שצריך זה כוח רצון ושינוי סדר העדיפויות בלוח הזמנים.

מה זה חיטוב הגוף?

חיטוב הוא היחס בין מסת השריר למסת השומן, ככל שמסת השריר גבוהה ומסת השומן נמוכה כך הגוף חטוב יותר, כדי להגדיל את מסת השרירים חשוב לעבוד על השרירים שלנו גם באימוני כוח ולא להתמקד רק באימונים אירוביים.

בנוסף יש לשים לב לתזונה נכונה שכן בדיאטות כאסח מאבדים ממסת השרירים והופכים לעייפים, חלשים ואפילו קצב חילוף החומרים נפגע, מכאן הדרך לחיטוב עוברת דרך תרגילים לחיטוב- כוח ואירובי וגם תזונה נכונה.

דוגמאות לתרגילים לחיטוב הגוף בבית

  • אחד התרגילים הביתיים לחיטוב הגוף היעיל ביותר הינו תרגיל פלאנק-פלאנק הוא תרגיל סטטי שבו מחזקים את הגב והרגליים בצורה ישרה, ומרפקים מתחת לכתפיים התרגיל מחזק את שרירי הבטן הגב הישבן הרגליים, הזרועות ועוזר ליציבה, שכיבות סמיכה- מתנוחת פלאנק ידיים ישרות מתחת לכתפיים ואז מורידים את הגוף כלפי מטה מבלי לגעת ברצפה, לחזור לתנוחה ההתחלתית, התרגיל משפיע על שרירי חזה, זרועות והבטן.
  • תרגילים בייתים לחיטוב הגוף שחשובים הינם תרגילים לחיטוב הבטן, דוגמה לתרגיל לחיטוב הבטן-לשכב על הגב ברכיים כפופות לבטן, ידיים ישרות מעבר לראש, בנשיפה להרים את הידיים קדימה עד שיהיו מקבילות לרצפה, במקביל לישר את הרגליים ל45 מעלות, להישאר בתנוחה הזו ולטפוח קלות עם הידיים לרצפה כך עד 100.
  • בנוסף תרגילים ביתיים לחיטוב הגוף הינם תרגילים לחיטוב הישבן לדוגמה: להרים ישבן-עמידת שש כשכפות הידיים בקו ישר מתחת לכתפיים להרים ברך למעלה מעבר לקו הגב ולהוריד בחזרה, לחזור על התרגיל עשרים פעם בכל רגל.
  • חיטוב הזרועות-בעזרת גומייה אוחזים בשני קצוות הגומייה מאחורי הגב כשיד אחת ממוקדת במותנית והיד השנייה כפופה מעל הראש למשוך את הגומייה בקו ישר למעלה לחזור על התרגיל 15 פעם לכל יד.
  • סקוואט- לעמוד יציב על הרצפה לכופף את הרגליים כמו שמתיישבים על כיסא דמיוני ולחזור. התרגיל מחזק את הישבן הירכיים והקרסוליים.

תוכלו למצוא גם מידע נוסף אודות בדיקות גנטיות באתר: https://www.fugene.co.il/

אולי תאהבו גם

פציעות בחדר כושר

פציעות בחדר כושר

כאשר מחליטים ללכת להתאמן בחדר כושר חייבים להתייחס לא רק לצורת התרגילים אותם אתם הולכים

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן