אימון אינטרוולים עם הליכון – לשרוף יותר קלוריות

Woman training doing battling rope workout working out arms

הליכון הוא מכשיר כושר נפוץ ואין אדם שלא מכיר את המוצר. יש מגוון דגמים וגדלים של הליכונים, ולמעשה ההליכון נחשב לאחד ממכשירי הכושר הנמכרים ביותר בארץ וברחבי העולם, באמצעותו ניתן לשמור על כושר ולחטב את הגוף. המכשיר מתאים לאימונים ביתיים ולאימונים במכוני הכושר השונים.

הליכון הוא תחליף ראוי ויעיל לאימוני הליכה וריצה מחוץ לבית

הליכון הידוע גם בכינוי מסילת כושר (מכונה גם מכשיר ריצה) הוא מכשיר ייעודי לאימון בהליכה או בריצה מבלי לצאת לשטח פתוח מחוץ לבית או למבנה. המכשיר נמצא בחדרי כושר רבים, בדרך כלל באגף המכשירים האירוביים, ויש לו מנוע חשמלי או גלגל תנופה שתפקידם להניע לולאה של יריעה עמידה וגמישה המהווה את משטח ההליכה או הריצה. ההליכון מיועד לפעילות אירובית ולשיפור הכושר הגופני הכללי, האימון במכשיר משפר את כושר הסיבולת ותפקודי לב ריאה, הוא מחזק שרירים שונים בגוף, מחטב את הגוף ומשפר את הבריאות הכללית.

 האימון בעזרת הליכון מבוסס על שלושה גורמי מאמץ:

  • משך האימון – בדרך כלל מתאמנים על המכשיר לפחות חצי שעה עד שעה.
  • מהירות – ניתן לכוונן את המהירות, לרוב עד 20 קמ"ש.
  • שיפוע המסילה – ברוב הדגמים ניתן להרים את משטח המסילה לשיפוע של 20% כדי להגביר מאמץ.

ראוי לציין כי אימון גופני באמצעות מסילת כושר מבטיח יתרונות רבים מאחר וניתן להתאמן בבית או במכון כושר ללא תלות במזג האוויר, אפשר להתאמן בהליכה ובריצה, והמשטח של המכשיר כולל בולמי זעזועים כדי להפחית את העומס המופעל על מפרקי הגוף, להבדיל מהזעזועים והעומס הרב המופעלים על מפרקי הגוף בזמן אימוני הליכה וריצה ברחובות העיר, בפארקים ובחיק הטבע.

רבים מקפידים על אימוני הליכה או ריצה, כאשר הליכה נחשבת לפעילות גופנית מומלצת לרוב האנשים. כדי לשרוף יותר קלוריות ולשפר את הכושר הגופני ואת סיבולת הלב והריאה מומלץ לשלב בפעילות הגופנית באמצעות ההליכון אימון אינטרוולים, ובמהלך האימון משנים את שיפוע המסילה ומגבירים או מאטים את קצב הצעידה או הריצה.

מה זה בדיוק אימון אינטרוולי?

אימון אינטרוולים הוא אימון משולב הכולל מאמץ קצר בעצימות גבוהה ולאחריו התאוששות קצרה. לדוגמה, הליכה מהירה או ספרינט במשך שתי דקות ומעבר להליכה או לריצה קלה למשך 3-2 דקות נוספות. באימון אינטרוולי מבצעים פעילות גופנית בתזמונים שונים וברמות מאמץ שונות כדי לשלוט בעלייה ובירידה של קצב הלב ולדחוף את הגוף לשימוש במקורות אנרגיה שונים. האימון הייעודי משפר את הכושר הכללי, כולל סיבולת לב ריאה ומשפר את הביצועים באימונים.

כאשר מבצעים אימון אינטרוולים עם הליכון שורפים מהר יותר שומן וקלוריות וניתן לשפר במהירות את הכושר הגופני, לשפר סיבולת לב ריאה, לחטב את הגוף, וכל זאת ללא צורך לצאת לאימון בחוץ וללא חשש מפציעות ומפגיעה במפרקים.

אימון עם הליכון – יכולות מתקדמות ומגוון אפשרויות לאימון אפקטיבי

הליכון הוא מכשיר כושר מעולה ומומלץ לכולם, גם למתאמנים בבית. מכשיר הכושר מציע מגוון אפשרויות אימון, אפשר ללכת או לרוץ על המסילה, ובהתאם לדגם ניתן לשלוט בזווית ובשיפוע המסילה כדי לשרוף יותר קלוריות ושומנים ולשפר את הכושר הגופני.

בהליכון איכותי יש תוכניות אימון מובנות לשיפור הכושר הגופני, לחיטוב הגוף ולשריפת קלוריות ושומן, ובדגמים המתקדמים ניתן להגדיר תוכנית אימונים מותאמת אישית. יש דגמים המאפשרים ניטור מדדים שונים כמו דופק ושריפת קלוריות, ובשילוב אימון אינטרוולים ניתן להשיג את התוצאות הרצויות בזמן קצר יותר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן